Z aktívnych nakupujúcich sa stali čakači. Pred pandémiou si ľudia zvykli kupovať vstupenky aj mesiace dopredu, vyberali, premýšľali a tešili sa. Mesačná návštevnosť nášho webu www.predpredaj.sk bola v priemere 380 tisíc. Fungovali na nich marketingové ťahy ako 1+1, zľavy atď. Samozrejme, vždy boli prípady, kedy ľudia vyčkávali, napríklad aj kvôli počasiu.
Dnes je to čakanie na Godota.
Čakajú, čakajú a ešte raz čakajú. Okrem toho pociťujú aj strach a nervozitu a veľa z nich má nákup vstupeniek/ návštevu podujatí spojenú s negatívnymi emóciami. Svedčia o tom aj ich dennodenné telefonáty na náš helpdesk a dopytovanie sa na opatrenia a pravdepodobnosť uskutočnenia podujatia. Predaje lístkov na podujatia sa zvyčajne rozbehnú naozaj až pár dní pred podujatím, kedy zákazníci vidia, že sa opatrenia nemenia a event je stále v predaji. Takéto správanie však môže byť v konečnom dôsledku pekne kontraproduktívne, pretože pre usporiadateľov to znamená stres a panika až do poslednej chvíle. Ani 3-5 dní pred eventom netušíte ako to dopadne. Veľa z nich to, pochopiteľne nevydrží a akciu radšej zruší/ presunie, čo vedie zase k stornám objednávok a sklamaniu zákazníkov. Znie vám to ako začarovaný kruh? Veru aj je.
Negatívnu časť zakončíme temnými číslami. Porovnanie október 2019 vs. október 2021
Návštevnosť webu: - 64%
Miera konverzie: - 34%
Transakcie: -76%
Prichádza koniec pandémie a s nimi aj TIPY pre usporiadateľov
Pandémia sa končí a spoločne potrebujeme vzkriesiť náš milovaný segment. Presuny a rušenia kvôli opatreniam budú stále zriedkavejšie až nakoniec (dúfame, že do leta) vymiznú.
- Investujte do kampaní hlavne týždeň max dva pred termínom podujatia.
- Remarketingujte hlavne pár dní pred eventom.
- Pokúste sa zákazníkov ubezpečiť, že sa podujatie konať bude (zdieľajte zábery zo skúšok, natočte pozvánky s interpretmi, zapájajte influencerov, zdôrazňujte koniec pandémie, minimálne opatrenia...
- Nezabúdajte na outdoor kampane.
My si myslíme, že spolu dokážem oživiť záujem ľudí o náš segment a máme nádej, že ľudia zabudnú na negatíva spojené s podujatiami a budú si ich opäť naplno užívať.
Ako to vnímate vy? Napíšte nám na LinkedIn profil.
#Predpredajsk #ticketing #kultura #koniecpandemie #covid #sport #vstupenky #listky #zakaznici #business #cakanienagodota