Z aktívnych nakupujúcich sa stali čakači. Pred pandémiou si ľudia zvykli kupovať vstupenky aj mesiace dopredu, vyberali, premýšľali a tešili sa. Mesačná návštevnosť nášho webu www.predpredaj.sk bola v priemere 380 tisíc. Fungovali na nich marketingové ťahy ako 1+1, zľavy atď. Samozrejme, vždy boli prípady, kedy ľudia vyčkávali, napríklad aj kvôli počasiu.

Dnes je to čakanie na Godota.

Čakajú, čakajú a ešte raz čakajú. Okrem toho pociťujú aj strach a nervozitu a veľa z nich má nákup vstupeniek/ návštevu podujatí spojenú s negatívnymi emóciami. Svedčia o tom aj ich dennodenné telefonáty na náš helpdesk a dopytovanie sa na opatrenia a pravdepodobnosť uskutočnenia podujatia. Predaje lístkov na podujatia sa zvyčajne rozbehnú naozaj až pár dní pred podujatím, kedy zákazníci vidia, že sa opatrenia nemenia a event je stále v predaji. Takéto správanie však môže byť v konečnom dôsledku pekne kontraproduktívne, pretože pre usporiadateľov to znamená stres a panika až do poslednej chvíle. Ani 3-5 dní pred eventom netušíte ako to dopadne. Veľa z nich to, pochopiteľne nevydrží a akciu radšej zruší/ presunie, čo vedie zase k stornám objednávok a sklamaniu zákazníkov. Znie vám to ako začarovaný kruh? Veru aj je.

Negatívnu časť zakončíme temnými číslami. Porovnanie október 2019 vs. október 2021
Návštevnosť webu: - 64%
Miera konverzie: - 34%
Transakcie: -76%

Prichádza koniec pandémie a s nimi aj TIPY pre usporiadateľov

Pandémia sa končí a spoločne potrebujeme vzkriesiť náš milovaný segment. Presuny a rušenia kvôli opatreniam budú stále zriedkavejšie až nakoniec (dúfame, že do leta) vymiznú.

  1. Investujte do kampaní hlavne týždeň max dva pred termínom podujatia.
  2. Remarketingujte hlavne pár dní pred eventom.
  3. Pokúste sa zákazníkov ubezpečiť, že sa podujatie konať bude (zdieľajte zábery zo skúšok, natočte pozvánky s interpretmi, zapájajte influencerov, zdôrazňujte koniec pandémie, minimálne opatrenia...
  4. Nezabúdajte na outdoor kampane.

My si myslíme, že spolu dokážem oživiť záujem ľudí o náš segment a máme nádej, že ľudia zabudnú na negatíva spojené s podujatiami a budú si ich opäť naplno užívať.

Ako to vnímate vy? Napíšte nám na LinkedIn profil.

#Predpredajsk #ticketing #kultura #koniecpandemie #covid #sport #vstupenky #listky #zakaznici #business #cakanienagodota

 

Text: Predpredaj.sk, foto: canva.com