Dylan Moran, írsky herec, scénarista a komik, ktorý je zároveň jeden z najúspešnejších svetových stand-up komikov sa v rámci aktuálneho turné po druhýkrát predstavil aj na Slovensku. U nás sa preslávil najmä účinkovaním vo vlastnom sitkome o bizarnom kníhkupectve Black Books, kde mu bravúrne sekunduje multi-inštrumentalista Bill Bailey alebo v kinohite Notting Hill, či žánrovej chuťovke Shaun Of The Dead, na ktorej spolupracoval so Simonom Peggom.

Po megaúspešnom vystúpení v bratislavskom Istropolise v roku 2016, ktoré sa vypredalo doslova za noc, sa prišiel predstaviť s úplne novým predstavením We Got This. Po siedmych rokoch sme si jeho špecifický humor mohli vychutnať v nových priestoroch štúdia A4 v Bratislave s rovnakým výsledkom ako pri jeho premiére, teda v úplne vypredanej hale. Je fascinujúce, že napriek tomu že Dylan Moran nepatrí k tým najaktívnejším na sociálnych sieťach, nemá show na Netflixe (jeho posledný televízny počin, 5-dielna miniséria pre BBC s názvom Stuck u nás zatiaľ nie je veľmi známa), vo filmoch hrá len sporadicky a Black Books sa vysielali kedysi dávno na ČT, tak stále dokáže zaplniť 1600 miest bez rozsiahlej kampane a myslím si, že žiadnemu inému zahraničnému stand up komikovi sa to u nás nepodarilo.

Počas zhruba dvoch hodín s jednou krátkou prestávkou zabával publikum svojim čiernym, ironickým a surreálnym humorom s prvkami šitými na mieru pre domáce publikum, za čo si vyslúžil obrovský potlesk. Okrem naučenia sa niekoľkých fráz v slovenčine, si dal námahu aj s prieskumom domácej politickej scény a naložené dostal Fico ako aj Matovič. Zhodou okolností sa v deň Dylanovho vystúpenia konal aj pochod “za mier”, s účastníkmi ktorého sa mu podarilo stretnúť na potulkách mestom. Keďže podľa jeho slov dhe-zo-la-thov a obdivovateľov “posledného zemiaku v obchode” doma v Írsku nemajú, bol to pre neho určite nezabudnuteľný zážitok.

Svoje vystúpenie sa snažil spestriť doprovodom na klávesy, na ktoré samozrejme vôbec nevie hrať. To mu vôbec neprekážalo a náhodným stláčaním a kombinovaním basových kláves s tónami vo vyšších polohách sa mu podarilo vytvoriť bizarný jazzík. Ako podmaz k jeho vtipom fungoval skvele. Jeho vystúpenie ubehlo ako voda a za burlivého aplausu sa s bratislavským publikom po krátkom prídavku rozlúčil. Som presvedčený, že aj jeho ďalšia návšteva v našich končinách bude vypredaná a ja len dúfam, že nebudeme musieť čakať ďalších 7 rokov kým sa zopakuje. Atmosféru večera skvele zachytil objektívom Braňo Vartovník.